אודותיי

השכלה

שמי עדי כהן,  פסיכולוגית רפואית, בעלת תואר שני (M.A) בפסיכולוגיה רפואית מהמכללה האקדמית ת"א-יפו. בעלת רישיון לעסוק בפסיכולוגיה (מ.ר 27-110195) ומומחיות בפסיכולוגיה רפואית (מ.ר 27-33269).

למדתי בתוכנית התלת-שנתית לפסיכותרפיה אינטגרטיבית מזרח- מערב באוניברסיטת תל אביב בשיתוף עם מכון דמו"ת.

עברתי הכשרה בתרפיה מוכוונת התמקדות (F.O.T).

ניסיון מקצועי

במהלך השנים האחרונות צברתי ניסיון בהערכה ובטיפול באוכלוסיות מגוונות של מטופלים הסובלים מסימפטומים גופניים ורגשיים, וכן בעבודה מערכתית בבית-חולים ובקהילה.

במהלך הכשרתי עבדתי בבית חולים בלינסון כפסיכולוגית במרפאה הגסטרו-אנתרולוגית, במערך הקרדיולוגי (מחלקות אשפוזיות ומרפאות-חוץ) ובמרפאה לפסיכולוגיה רפואית. העבודה בבית-חולים כללה הערכה, טיפול פסיכולוגי קצר וארוך מועד, התערבויות במשבר עם המטופל ומשפחתו, ועבודה עם צוות רפואי ופארה-רפואי. כמו כן, הייתי מעורבת בהקמת שירותים פסיכולוגים במרפאה חדשה וייחודית לבריאות לב האישה.

יש לי ניסיון בטיפול במטופלים המתמודדים עם קשיים רגשיים (מתח, דיכאון, חרדה), בינאישיים (קשיים ביצירת קשר, בדידות) , ורוחניים (שאלות של משמעות ואובדן דרך) בעקבות סימפטומים גופניים עם ובלי ממצא רפואי. כמו גם, יש לי ניסיון בליווי מטופלים בעת אבחנת מחלה, התמודדות עם מחלה כרונית ולקראת פרוצדורות רפואיות. לאורך השנים, עבדתי רבות עם מטופלים על מוקדי מתח וקונפליקטים בחייהם  ושינוי הרגלי חיים מתוך תפיסת עולם של רפואה מניעתית.

לאורך השנים התרשמתי מהיכרות אישית ומקצועית שאמני-במה הם אוכלוסיה בעלת מאפיינים ייחודיים, וכי הכלים שרכשתי במהלך שנות הכשרתי כפסיכולוגית רפואית יכולים לסייע להם רבות בקידום בריאות, שיפור איכות חיים ומימוש הפוטנציאל היצירתי והפרפורמטיבי. כיום אני מציעה טיפול פסיכולוגי המותאם לאמני-במה בקליניקה פרטית בתל-אביב.

בנוסף, אני עובדת כפסיכולוגית מומחית ב'מרפאה פסיכולוגית' בקהילה בשיתוף פעולה עם רופאי משפחה. במסגרת תפקידי, אני עובדת עם קשת מגוונת של מטופלים המופנים מרפואת המשפחה, והזדמנה לי הזכות גם ללוות מטפלים בתחילת דרכם המקצועית.

לקריאה על גישתי הטיפולית-לחצו כאן

כתיבה

אני עוסקת בהנאה בכתיבה, ובודקת כיצד כתיבה יכולה לסייע לחשיבה וכמשאב למטפל. אני מנהלת דף בפייסבוק שעוסק בגוף בפסיכותרפיה ובתרבות, ויש לי מגוון מאמרים שפורסמו ברשת. למאמרים שלי- לחצו כאן.